Ritualul binecuvântării și punerii inelelor are loc în cadrul slujbei Tainei Sfintei Cununii, în prima parte a acesteia când se săvârșește Logodna, fiind actul central al acestei slujbe. După binecuvântarea mică și rostirea ecteniei mari și a două rugăciuni, preotul ia inelele și zice de trei ori, mai întâi către logodnic: „Se logodește robul lui Dumnezeu (N) cu roaba lui Dumnezeu (N) în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh”. Rostind numele mirelui îi atinge acestuia fruntea cu inelul, și tot așa, rostind numele miresei, atinge fruntea ei cu inelul, apoi atinge din nou fruntea mirelui și, spunând „în numele Tatălui”, face semnul crucii pe fața lui, apoi, după ce îi dă inelul să-l sărute, i-l pune pe inelarul mâinii drepte. Tot așa procedeză și pentru punerea inelului miresei.
Formulele rostite de preot constată un fapt de acum împlinit. Se vede pe de o parte că logodnicii își fac unul altuia un legământ, iar pe de altă parte că acest legământ se săvârșește înaintea lui Dumnezeu și în numele Său, și de aceea el este duhovnicesc și sfânt.
Inelele sunt în primul rând însemne ale unirii și zălog al credincioșiei; în multe istorisiri din Biblie inelul este semn al puterii (Facere 41, 42) și al cinstirii (Luca 15, 22). Adesea, pe el este încrustată o pecete, cu care se întărește în mod solemn o înțelegere, se stabilește ferm o stare de lucruri sau se dă o hotărâre de nestrămutat (Estera 8, 8; Înțelepciunea lui Solomon 2, 5; Daniel 6, 18).
Schimbul de inele semnifică în mod simbolic consimțământul și legământul reciproc al logodnicilor, fidelitatea lor; arată că unul pe altul se întregesc, că se dăruiesc unul altuia, că fiecare e gata să dea și să împartă cu celălalt bunurile sale materiale și spirituale, că sunt datori să se ajute și să se sprijine unul pe altul; arată îmbogățirea reciprocă pe care le-o aduce dragostea lor; într-un cuvânt arată întrepătunderea duhovnicească a vieții pe care ei se făgăduiesc să o ducă împreună. Se întărește astfel interpretarea potrivit căreia cei doi sunt unul pentru altul, în mod analogic, ceea ce este Hristos pentru Biserică și Biserica pentru Hristos.
(Jean-Claude Larchet, Viața sacramentală, Editura Basilica, București, 2015, pp. 345-346)
Categoria: Liturgica
Cautare:
Inelul, simbol al iubirii in fidelitate
Vizualizari: 731
Id: 24834
Imagine:
Share:
Icoana Maicii Domnului „Mangaierea celor necajiti si intristati”
Legatura Sfantului Maslu cu Spovedania si Euharistia
Icoana Maicii Domnului din Smolensk „Dulcea sarutare”
„Daca omul se roaga corect, o icoana poate deveni facatoare de minuni”
Spalarea Sfantului si Marelui Mir
Rugaciune catre Sfanta Treime a Parintelui Sofronie de la Essex
Rugaciune pentru bolnavi, catre Sfantul Efrem cel Nou
Acatistul Sfantului Cuvios Simeon, izvoratorul de mir si al fiului sau, Sfantul Cuvios Sava
Condacul Sfantului Cuvios Vasile Marturisitorul, glasul al 2-lea. Podobie: Cele de sus cautand...
Suita liturgica „Doamne al puterilor...”
Rugaciunea „Cuvine-se cu adevarat”
Rugaciune catre Sfantul Modest grabnic ajutator pentru animalele bolnave din gospodarie
Rugaciune catre Cuviosul Moise Arapul pentru vindecarea de patima bauturii
Troparul Sfantului Ioan Rusul
Text
-
Calendar ortodox
Cântări și pricesne
Cărți epub
Cărți epub rusă
Cărți online
Cărți pdf
Evanghelii duminicale
Articole
Rugăciuni
Slujbe și rânduieli
Versuri colinde
Viețile Sfinților
-
Predici
Părinți duhovnicești
Rugăciuni
Cântări bisericești
Slujbe
Cărți
Colinde
Arhivă emisiuni radio
Video Software
Căutare avansată
webortodox[AT]yahoo.com (inlocuiti [AT] cu @)
Facebook:
facebook.com/
resurseortodoxero
Youtube: youtube.com/@resurse-ortodoxe
noutati-ortodoxe.ro - Știri și informații din viața bisericii ortodoxe, evenimente religioase, conferințe, apariții editoriale.
maicadomnului.ro - Preacinstire pentru Maica Domnului - Prea Curata Fecioara Maria.